Klacht of bezwaar maken

Heb je een klacht? Dan zijn er een paar routes die je kunt doorlopen.

Gaat je klacht over een product (materiaal, prijs, begeleiding etc.) en/of ongewenst gedrag door of bij NOVI? Dan doorloop je de volgende route:

  1. Eerst dien je een klacht in bij de interne klachtencommissie. Hiervoor gebruik je het klachtenformulier*.  
  2. Daarna komt er uitspraak over je klacht. Ben je ontevreden over de uitspraak? Dan dien je een bezwaar in bij de Geschillenadviescommissie.
  3. Er komt een uitspraak over je bezwaar. Ben je ontevreden over de uitspraak  van de Geschillenadviescommissie? Dan kun je nogmaals een bezwaar indienen.

* In het klachtenformulier kun je kiezen of je anoniem wilt blijven of dat je een terugkoppeling wilt ontvangen van de afhandeling van de klacht.

 

Gaat je klacht of bezwaar over een toetsing of examinering? Dan doorloop je de volgende route:

  1. Eerst dien je een klacht in bij de examencommissie.
  2. Daarna komt er een uitspraak over je klacht of bezwaar. Ben je ontevreden over de uitspraak? Dan dien je een bezwaar in bij het College van Beroep voor de Examens.
  3. Er komt een uitspraak over je bezwaar. Ben je ontevreden over de uitspraak van het College van Beroep voor de Examens? Dan kun je nogmaals een bezwaar indienen.

Meer informatie over het indienen van een klacht of bezwaar over een toetsing of examinering vind je hier.